
Et av stegene mine til å få balanse var å gå til healing. Men det var ikke bare derfor. Da jeg var hos spåmediumet førrig gang fortalte hun meg om at mine bein var noe feil med. Og det trodde jeg på fordi jeg har ofte mye ont i dem. Sånn føler tretthet i dem, må gå med støttesokker nesten daglig nå i vinter. Og da hun fortalte meg at hun ville ta meg i healing for å forsøke fikse eller bedre det problemet så var jeg ikke i tvil.
Den store dagen var i helga.
Det går ikke an å beskrive healingen. Men da jeg ventet på at hun gjorde seg klar og satt på musikk og tok frem steiner hun skulle bruke, så sa hun at det var blitt trangt her i rommet. Det var kommet Indianere, vættir(nå vet ikke jeg hva det er på norsk) og leger fra andre siden.
"De er alle her for å hjelpe meg med deg" sier hun til meg.
kan ikke gjøre noe annet en å føle meg stolt av at så mange skal komme for meg.
Under selve healingen så skulle jeg ikke gjøre noe annet en å bare slappe av og helst sovne, men det greide jeg ikke. Dette var alt for spennende… Jeg ville jo føle det som foregår. Men jeg slappet godt av. Veldig godt av.
Så begynte hun. Det er som sagt ubeskrivelig. Jeg vil bare anbefale alle som har lyst å prøve det.
Det må være det deiligste jeg har opplevd.
Etter healingen så satt vi oss ned og drakk te. Hun fortalte at hun hadde så mye smerter i beina mens hun holdt på. Jeg var ikke et enkelt case for henne. (hun føler altså min smerte). Hun fortalte at jeg måtte komme tilbake om en uke. uten å måtte betale. Hun skulle fortsette da.
I mellomtiden hadde legene fortalt henne at jeg skulle ta in kalsium og magnesium, og at jeg skulle drikke te som heter detox. to kopper daglig. Dette skulle hjelpe i beina også.
Så det har jeg gjort. Så venter jeg på neste time.
Sånn for opplysning så har jeg vært to ganger hos henne i sånne spåtimer. Der hun legger tarot kort og så etter det får hun beskjeder fra "andre siden" Om forskjellige ting.
Først i July fikk jeg vite at jeg hadde utoleranse mot gjær og melkeprodukter. Det var den beste gave jeg har noen gang fått, at få høre det. For jeg har slitet med dårlig mage i mange år. Etter dette blev den tusen ganger bedre og jeg gikk ned 8kg med å bare kutte ut brød og melkeprodukter på to måneder. (så totalt siden da har jeg gått ned 16kg)
Så spådde hun om ting som har vært rett.
Neste møte med henne var tror jeg i februar. Da fortalte hun meg at beina mine var dårlige. Ikke bare sa at de var dårlig, uten sa hva som feilet dem. Jeg bare vet ikke Norske ordet over det. Men "sogæðastífla" på Islandsk heter det.
Så spådde hun at jeg ville snart finne balansen i mitt liv og jeg ville flytte…. Vel dere vet jo at jeg har funnet roen og balansen inni meg og flytte skal jeg 1 juni.
Hun sa også noe om en mann… men det velger jeg å holde hemmlig intil det skjer.
Ja, men healing er tingen!
Jeg forventer ikke at mange er helt enige. Mange av dere sikkert kritiske til spådamer. Men Spådamer har jeg vært borti med spåing som ikke har stemt. At være hos henne som er spå medium er noe helt annet.
Fikk lurt søstra mi til henne her i uka, følte hun virkelig trengre råd og litt løft. Der kom også ting frem som beviser at dette ikke er bare lureri.
Tror dere på liv etter døden?
Oppdatering:
Jeg vil gjerne takke alle som har lest og kommentert, trodde ikke dette ville få stor oppmerksomhet og ikke minst forventet ikke å havnet på vg forsiden med dette.
Men jeg er veldig glad for at de fleste av dere er for healing og at dere delte med deres egne erfaringer.
Mange spurte meg om navnet hennes og tlf. Men jeg er som sagt på Island så derfør hjelper det ikke dere.
Men i kommentarene er det mange tips om hvor dere som har lyst å prøve kan snu dere. Uten at jeg kjenner til dem ville jeg anbefale healing forbundet. Link er i kommentarene. Så var det flere av leserne som var healere og kjente til medium og healere så bare les dem og gå for det som føles er rett.
Og så var det kommentar fra Tore Reidar nr 53 på listen. Han beskriver en samtale med et medium som jeg følte var veldig interesant.


146 kommentarer In " healing (oppdatert) "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
mai 3rd 2007 at 8:24 am
JA JA OG ATTER JA TIL ALLT , TROR , OG HEALING ER TOPP,
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 8:29 am
ja jeg tror på det, fordi metusalem ble jo over 800 år, og da er vel det regna med alle hans liv, eller…?
har også hørt om folk som snakker til deg flere år etter at de er døde. mer mellom himmel og jord.
healing er greit, men da skal det være en som kan. og ikke noen som leker at de kan.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 9:05 am
Æ trur på et liv etter døden, men æ trur ikke på alle som kaller sæ “healera”!
Fint at du hadde nytte av healinga!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 10:05 am
“Spåing” er ikke annet enn å være en god menneskekjenner. ‘Cold Reading’ virker veldig bra: http://en.wikipedia.o...
http://www.bad-langua...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 10:16 am
her skal jeg fortelle deg en ting du får kun vite når du dør, eller hvis du velger å tro det. det finnes kun 2 maketr i verden. Gud og satan. det finnes ingenting som heter meneskelige krefter utenom det vi vet om, som f eks. healing og magi osv. det er bare satan med en “maske”. det er helt greit for han at du tror noe annet, så lenge det drar deg bort fra Gud. flott at du ihvertfall leste hit, jeg skal be for deg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 10:16 am
hvor mye penger har du til sammen gitt denne dama? hun leder deg ved nesen er jeg redd…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 10:17 am
Si meg, hvorfor har det seg sånn at hver gang all slik kvasivitenskap som dette ikke holder vann i tester med kontrollerte rammer. Helt uten unntak har alt, -ALT-, blitt motbevist.
Hvis noe av det har fungert for noen er det enten tilfeldigheter eller placebo. Uten tvil.
Det verste er ikke at noen driver med uskyldig spåing, men at folk blir regelrett ranet i sårbare situasjoner. Som for eksempel ved et dødsfall i familien hvorpå en da oppsøker et såkalt medium som skal sett en i kontakt med den avdøde.
Til alle tider har vi mennesker brukt vår enormt livlige fantasi som erstating for ting vi ikke skjønner. I forhistorisk tid var det en kar på hest med en hammer som laget lynet. Oops, det var visst en helt enkel elektrisk prosess. Hvis vi drar dette til vår tid, hva er det vi ikke skjønner i dag som blir erstattet med ting som i bunn og grunn er tull?
Gud finnes ikke, det er ikke liv etter døden og universet er underlagt stramme matematiske prinsipper. Det eneste som hindrer oss i å forstå alt er intelligenskapasiteten vår. Og så lenge vi ikke forstår alt vil vi bruke fantasien til å finne erstatinger.
Det er nå mitt syn
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 10:33 am
Dette skal jeg definitivt prøve
Koster det mye?
Flott du fikk utbytte av det. Jeg tviler på “ikke-troende” får veldig mye nytte av det. Tror allikevel ikke det dreier seg utelukkende om placeboeffekt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 10:46 am
Høres ut som om den dama har peiling!:) Vil du dele med oss hvm hun er? Eller kanskje bare med meg?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 10:56 am
Jeg prøvde det,hadde ikke tro på det. Da jeg prøvde hadde jeg hatt vondt i ryggen i mange år.dde til og med prøvd tyropraktor uten å lykkes. Da jeg ble behandlet føltes det som varme strømninger i kroppen, etterpå var smertene borte. Og jeg hadde sinnsykt (før behandling) vondt den dagen. Vell, nå er det gått 3 år etter den ene behandlingen og ryggen er helt ok. Ingen smerter, kan nesten ikke tro det. Men det hjalp meg, tro meg det er verdt det. Hilsen 19 år gammel gutt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:00 am
Balanse er viktig –
fysisk – emosjonell og mental balanse.
alle mennesker opplever ubalanse,den påvirker kroppen enormt.
Healing er én av flere gode muligheter til å rette opp ubalanser i kroppen.
det er jo slik at hele kroppen styres av hjernen – og hjernen har en “harddisk” som lagrer alt som skjer i livet vårt, hjernen har kontakt med kroppen gjennom nervesystemet som igjen gir signaler til musklene våre, huden og alle andre organer.
foreksempel : dersom man brenner seg, så lærer mange at man skal kjøle det ned… FEIL !!! hva får man da ?
blemmer – hvorfor ? nervendene skjønner ikke noe av de store temeraturforskjellene og det kommer til en “paradoks” reaksjon. (motsatt)
MEN dersom man tar det området som er brent nær varme igjen – gjentatt noen ganger ( 3-4 )sånn at det er så varmt at det svir men ikkje gjør unødig vondt, så kan nervesystemet gradvis bearbeide dette slik at det ikke blir noen stor skade , eller ingen i det hele tatt., prøv, det virker. Samme med det å vrikke ankelen / trø over : gjenta “uhellsforløpet” kontrollert, sånn at man tøyer skaden forsiktig noen ganger – så vil man kunne fortsette løpeturen umiddelbart. => likt kurerer likt. (vondt skal vondt fordrive) det er noe i det.
hjernen sender impulser til nervesystemet og nervesystemet sender impulser til hjernen – dette kan brukes for balansering av kroppen….
kjempeflott med så gode resultater, kunne godt tenke meg å ha prøvd det.
Liv etter døden ? hm, litt skeptisk, men sjela er jo der uten at mennesket lever…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:14 am
Denne damen vill jeg også prøve
Jeg pørvd en del healing, og elsker det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:20 am
Det hørtes spennende ut, hadde vært artig å vite hvem dette var?? Det er jo ikke alle som er like flinke:O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:26 am
Jeg er en healer selv vennen, så jeg tror jo så klart på dette…
godt du får hjelp vet du vennen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:40 am
Åh, dette hørtes spennende ut! Ja, jeg tror på healing. -Jeg tror det finnes mye mer mellom himmel og jord enn man skulle tro, krefter, energier og “mystikk”. Vi mennesker liker å tro på det som er “logisk” og bevisbart, men jeg tror nok vi omgir oss med mer enn det…!
Dette ble mye “troing” men skitt au!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:44 am
hmmm…
det finnes nok en diagnose for både de som tror de er healere og de som går til dem…
Men det kan man jo ikke forvente at det uopplyste gjennomsnittsmenneske skal klare å ta innover seg, så regner med en del tåpelige kommentarer etter dette innlegget…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:47 am
Healing er bare tull fra ende til annen. Nok en måte å lure penger fra mennesker som ikke vet bedre
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:51 am
Jeg ble frisk med healing. Hadde betennelse i begge hoftene. Klarte nesten ikke å bevege meg. Ble helt frisk og smertefri etter 5 behandlinger. Nå er jeg selv healer. Har ikke vært syk på over 1 år. Healing er faktisk noe alle kan lære seg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:51 am
Man skal ikke tro på lureri og bløff. Verst er det hvis de som driver med slikt vet at det de driver med er bevisst svindel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 12:02 pm
har du prøvd
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 12:02 pm
Jeg tror på healing, men jeg tror at det kun er 1% av de som påstår at de kan, som kan.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 12:07 pm
Jeg har prøvd healing flere ganger. Det har vært fjernhealing pr. telefon, og det har virket hver gang! Tror vi kan unngå mye smerter og medisiner hvis vi er åpne for impulser. Behøver ikke å tro på det, bare la det som skjer skje. Jeg var skeptisk i utgangspunktet, men er ikke det nå. Dessverre er det mange useriøse som ødelegger for de “ekte” healerne.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 12:23 pm
Healing er en av beryktede formene for natur medisin totalt uten bivirkninger. Healing har hjulpet ubeskrivelig mange mennesker og alle har kraften i seg om de vil eller ikke(om de tror eller ikke).
Healing er fantastisk dypgående og pleier både sjel og kropp. At det finnes ett liv etter døden er jeg helt sikker på. Døden er ikke noe man skal frykte og tenke negativt på.Jeg har vært død da jeg var 15 måneder pgr av en sprøyte MMR. Hjertet pumpet ikke og jeg måtte bli gjennopplivet.Adrenalin direkte i hjertet.En annen gang holdt jeg på å drukne. Jeg husker veldig godt da jeg lå i vannet.. Jeg hadde fått bade ringen rundt meg og havnet på hodet.. jeg klarte ikke komme meg noen vei..Jeg lå der og minutter føltes som kvarter. Alt var svart så så jeg plutselig en skorpion som kom mot meg nesten som om den hadde ett spottlight på seg…lyste fra ovenpå.alt annet rundt var svar. Jeg var liten da,men tenkte jøss en skorpion her liksom. Det var i oslofjorden. Den kommot meg og etterlatte en utrolig følelse av ro og trygghet alt var stille. Jeg slappet helt av.Han kom nærmere og nærmere(hadde en fornemmelse av at det var en han da). Plutselig dro søsteren min meg opp av vannet og alt var kaotisk og slitsomt igjen. Jeg hostet vann og hadde vondt i lungene(anpusten) Jeghadde fortalt søsteren min at jeg så en scorpion den dagen, men hun hadde sagt at det ikke var det i havet.For meg er det alt beviset jeg trenger for å vite at Døden er en vakker viderekomst av sjelen. Sjelen er på jorden for å sanke informasjon og utvikle seg og døden er skrittet over i den andre dimensjonen igjen.Det ekte Hjemmet vår.Det sies jo det at da du dør kommer du i den parrarelle dimensjonen av vår. det er visstnok ca 30 cm over vår dimensjon (skrevet av SylviaBrowne) Hun er en kjent kjent kvinne som har drevet med kontakt med den andre siden i snart 50 år.har nettopp startet Lese en bok av henne nå, men det hører til ett annet tema.
Beklagelig vis er det mange mennesker som blokkerer alt som har med healing og spådom og klarsynthet osv ute. Om du gjør det går man glipp av så utrolig mye. Det å Være klarsynt er jo bare at man plukker opp bølger som ligger i lufta(VIBER) som er omringet oss overalt. At du kan se og sanse hendelser som skal eller har skjedd.Eks Lydbølger.Radioaktive bølger. Akkuratt som sikkert alle har følt en eller annen gang.feks da du kommer inn i ett rom og kjenner at det er en god stemmning. Eller om du kommer inn i ett rom hvor det er slitsomt å være. Forstår ikke at det er så vansklig å tro på disse tingene da de ER og alltid har vært og alltid kommer til å være en del av livet. Min far har alltid vært sånn at jeg trenger ikke ringe å fortelle han hva som skjer for han vet det. Han har en utrolig sterk connection med meg og mine to søstre. Spesielt føler jeg det med meg og han. Han ringer meg da jeg er lei meg for å trøste meg. Noen ganger er det helt merkelig, men sånn er det. Han kan lenge en hånd på meg og helbrede smerten min uten furder or do. Mens mor min på den andre siden har aldri trodd på noen sånne ting! Merkelig det der.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 12:32 pm
Det er nok mange sjarlatere der ute, men og tro at det ikke er uidentifiserte krefter i mennesket- er direkte hovmodig. De som påstår at healing er svada, skjønner bare ikke bedre- og undervurderer menneskets natur.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 12:34 pm
Dette var bra å høre. Ta det med deg og lev vidre med disse erfaringene. Det viktigste er at du selv har en opplevelse som er riktig for deg og at du kan stå for det. Lykke, Lykke til. Hilsen en “SUM” er.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 12:37 pm
Lerke: hva sier du til de som gjør dette gratis da for kun å hjelpe andre mennesker? Er det fremdeles tull da?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 12:50 pm
Hei.
Dette var interessant.
Har selv vurdert healer da jeg har slitt med ting som legen ikke finner ut av.
Går det an å få vite hvor hun spå-healeren du gikk til jobber?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:25 pm
jeg kan gjerne si deg hvem hun er. Men hun bor her på Island da.;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:29 pm
Ja, sikker dem “spådamene” jeg var borti før har vært litt sånn da.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:31 pm
nå vet ikke jeg helt hva du snakket om… metusalem.. må kanskje begynne studere litt rundt dette temaet.
Men ja, mange som sier de healer. Og de kan kanskje gjøre det til en viss grad.
Det var jo ikke bare hun som healet meg. Hun fikk massiv hjelp.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:33 pm
Fint du skal be for meg da. Folk tror forskjellig. Jeg tror ikke på Gud og Satan. Men merkelig nok tror jeg på Lusifer den fallende engelen.
hmmm..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:37 pm
hun leder meg så absolutt…. Til den rette banen. Om du hadde kjent meg så hadde du merket forskjellen på meg til det bedre siste året. Det er alt pga av henne.
Hadde du lest bloggen min for et år siden så hadde du skjønt hvor forvirret jeg var.
Det er sikkert en del her inne som husker mine første inlegg. Som kan bekrefte forandringen min.
En time spåing i juli. 400kr. En spåtime i februar 350kr. En healing time 300kr fikk hundre kroner rabbat på den. Er blitt kunde. Så er det neste healing time hos henne gratis.
Høres ikke ut som hun blir rik av meg akkurat da.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:38 pm
Er det noen her som vet om noen healere som oppholder seg i oslo-området?
island blir jo litt langt unna:p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:43 pm
Respekterer ditt syn på dette helt klart. Ikke alle er ment å tro på dette, da du har nok en helt annen oppgift her i livet. Der du ikke trenger kontakt med andre siden.
Helt enig i at det finnes spåmedium som er halvparten lureri også.
For en gang til en mann som visst nok skulle være landets beste spåmedium. Legger ikke tarot, får kun inn meldinger fra andre siden. Alt han spådde har ikke skjedd. Snarere tvertom.
Så da går jeg ikke til ham igjen.
Men for å forsvare ham så nevde hann ting som var sant. sånn i nutid. Men fremtids spåingen var helt feil.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:45 pm
Alt stemmer, har vært borti dette før. Anbefaler alle å gå på alternativmesse!!
Kjempe opplevelse. Neste alternativmesse inorge er vell i november i oslo. Det er også i bergen i mars. anbefaler STERKT!
Mange opplevelser å få der!
Ja jeg tror på et liv etter døden. Du har mange liv framover. Du like mange ganger mann som kvinne. Du har mange på den andre siden som hjelper deg. Som oftest familie eller noen du har vært borti i ditt forrige liv.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:46 pm
hun tar 400kr for healing. Så bare hør deg om healer i Norge, da. Finn en som du hører gode ting om. Ikke bare velg en fra en annonse.
lykke til.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:46 pm
Ingen tvil om at det er mange der ute som har uante krefter og forbindelser utenfor det synlige håndfaste. Etter utallige diskusjoner har en desverre innsett at det ikke er vits eller nødvendig å diskutere med personer som velger å ikke tro. Det er bare så trist at store deler av befolkningen går rundt uten å være klar over en hel verden av muligheter. Spesielt synd er det når eldre innser at de ikke har så mange år igjen og plutselig er nødt til å ta stilling til barnelærdommen med fordømmelse og andre forferdeligheter. Ikke er en nødt til å hengi seg helt og fullt heller, bare ta det litt med ro. Ikke avfei historier og teorier med en gang de lar seg bortforklare, men tygg litt på helheten og tenk selv.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:47 pm
Til #5, det du sier er bare ord, det er ingen grunn til at verden behøver være delt i godt og ondt, Gud og Satan. Men om så skulle være, hva definerer den ene og den andre?
Er frihet til å tenke selv og gjøre det som fungerer (for våre gudeskapte kropper) å bevege seg vekk fra Gud? Det er fortsatt bare retorikk dette, å tro at det finnes kun noen få korrekte måter å nærme seg Gud, og at alt annet er å løpe Satans ærend.
Alt i alt fremstår du som ureflektert. Jeg kan ikke skjønne at Gud ønsker at vi skal forbli ignorante, og at å søke kunnskap ut over det tradisjonelle derfor skal være satanisk? Hvis så er tilfelle, er jeg satanist. Uten at jeg brenner stavkirker eller er spesielt “ond” forøvrig …
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:49 pm
Se der ja.. så fint at høre at ryggen din blev bra..
håper virkelig at beina mine blir bra.. for jeg har sett beina til moren min.. og jeg er på vei til å få samme utseende på dem.. ikke vakkert…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:52 pm
hmmm.. intressant det du sier.. har aldri hørt dette før.
Så da kan hjernen heale en selv til en stor grad.;)?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:53 pm
Neste gang du er på Island si i fra så skal jeg gi deg nr hennes;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:54 pm
Ja nå jobber hun ikke med dette på hel tid. Har en jobb ved siden av. Tror ikke hun annonserer noe.
Men ingen vits å røpe hvem hun er siden hun er på Island.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:56 pm
Da vet du kanskje va vættir er på norsk? Det kanskje er den lille fyren på bildet i innlegget?
Får du hjelp fra andre?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:57 pm
Kristne ville vært enig med meg når jeg sier “tro er alt vi har” hehe..
bare det at folk tror forskjellig…;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 1:59 pm
Ja, slike smarte mennesker som deg vet jo bedre;)
hehe…
Alle har sin tro. Ingen vits å krangle om det. Det er jo derfor det er krig i verden, fordi folk ikke godtar at naboen ikke tror på det samme.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:00 pm
Stå på aanana
Dette vet vi meget godt begge to at er realitet. Elsker det bildet ditt. Får meg til å tenke på legene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:00 pm
ja, for mitt vedkommende er jeg overbevist at det ikke er tilfellet. Ikke hos de seriøse healere.
Dem som bare skal ha penger, gir ikke bort gratis time vel?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:01 pm
Jeg tror på det. Jeg prøvde det, fikk en time gratis en gang da jeg jobbet ved siden av en healer. Hun ville prøve det på meg, og det var helt utrolig fantastisk. Hun visste ikke at jeg hadde hatt problemer med stadige gjentatte luftveisinfeksjoner, men da hun healet la hun nok spesielt vekt på det området, for da var jeg helt frisk i hele to år! Og det hadde aldri hendt før. Hun sa også at kraftdyret mitt var isbjørn, og jeg “så” en indianer under healingen. Jeg var skeptisk, men etter den seansen tror jeg på det og ønsker jeg visste navnet hennes så jeg kunne ta en time igjen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:02 pm
så koslig å lese da. Blev du selv healer ja, interesant. Jeg har ikke planlagt så langt enda.. Kanskje i fremtiden..;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:03 pm
Ja, finnes mange som lurer helt sikkert… desverre. Men ikke alle.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:04 pm
ja sikkert få som virkelig kan det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:05 pm
Hvordan fjern healer du da?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:06 pm
Healing ja… mye rart å lese here, alt fra svart og hvitt nyanser om at det kun er gud og satan til 100% troende på healing.
Vel, jeg har gjort meg noen tanker om dette selv, og en ting er sikkert… det er mange griske mennesker der ute som er villige til hva som helst for å tjene penger på andres bekostning og godtroenhet, men jeg tror fortsatt. Jeg tror fordi jeg føler jeg har evnen til å heale selv….. MEN(!!), jeg har sperrer slik at jeg har problemer å få det til:( Bare for nysgjerrigheten skyld skulle jeg prøve å gjøre litt mer alvor av dette og skulle prøve å se om jeg fikk til noe med en bekjent. Det som skjedde var at jeg kjente en sildring som begynte bak i ryggen (omtrent som når man snur dusjhodet opp ned og dusjer oppover), dette gikk sakte oppover og ut i skuldrene og videre nedover armene, hvor jeg til slutt ble så paff at jeg mista konsentrasjonen og alt forsvant. Ja jeg tror på healing, og jeg tror jeg kan det med trening og veiledning.
Like utrolig er det at jeg av og til kan se framtiden! Hvorfor er jeg ikke lotto millionær vil sikkert noen spørre, og jeg kan svare. Når jeg ser framtiden så vet jeg ikke at det er framtiden før senere. For noen måneder siden kjørte jeg og min samboer forbi et nedbrent hus som jeg kommenterte til henne, men hun svarte at det la hun ikke merke til. En ukes tid senere var det en reportasje på lokal tv om dette og jeg ble irritert over at det var reprise IGJEN av gamle nyheter… men det viste seg at det var dagens nyheter…. Dette er bare et av mange hendelser jeg har opplevd, så ja, jeg tror på dette!!
Sorry aanana, skulle vel kanskje laget en egen blogg av dette, men jeg ble bare litt inspirert av din;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:12 pm
AMEN… sier jeg bare.
Jeg tror på det du skriver her. Døden er ikke noe å frykte. Da tiden er inne for meg å gå videre, ja da gleder jeg meg til å komme dit.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:15 pm
vel, jeg er på Island og hun også, så det blir litt langt for deg å reise.
Men det finnes helt sikkert gode healere i Norge.
Legen sa til meg at det eneste jeg kunne gjøre for å fikse beina mine var ingenting. For at de ikke skulle bli verre var det bra å gå ned i vekt og gå med støtte sokker.
Så den hjelpen kunne jordlige leger gi meg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:28 pm
Flott at noen våger å si dette høyt (vi er i en tid der det vil bli mer og mer av det, og flere og flere vil vite med hele seg at dette virker. Vi har bare “glemt” det, i vår vestlige verden. Men nå begynner flere mennesker å “huske” hvordan tingene egentlig henger sammen). For selvfølgelig virker healing. Du skal bare velge en healer som er dyktig, som har forstått en del i livet. For healere er også mennesker, med sine historier og erfaringer. Så kunsten er blant annet å være så “ren” som mulig når du healer, altså koble egne tanker og erfaringer bort, og ikke blande ditt eget med klienten. Jeg tror det er der mange healere gjør feil. For healeren er et verktøy, som jobber i takt med noe større. Det er godt å huske på at det finnes mange fantastiske mennesker som gjør en veldig god jobb, for å hjelpe andre. Særlig i en tid der veldig mange mennesker trenger et lite dytt for å komme seg til neste steg i livet. Jeg gleder meg over din flotte erfaring. Og takk for at du ville dele den med så mange mennesker. Lykke til!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:29 pm
Arne, du er en fordømmende person. Det liker jeg ikke med mange kristne. Det er derfor jeg meldte meg ut av kirken etter en familietragedie hvor de vendte oss ryggen, og har mistet all tillit til kristne for all tid.
Og du understreket det hele, igjen…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:30 pm
jeg har vært på alternativ messen og blev spådd der begge årene jeg var der. Spåingen var mild sagt ikke noe å hurra for.
Men kan godt hende de er flinke men jeg tror ikke de kan konsentere seg på slike dager.. da er bedre å bestille time så de for virkelig konsentrert seg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:30 pm
Healing virker! Ikke for alle, på samme måte som skolemedisin ikke virker for alle.
Healing er en holistisk behandling, som går på hele kroppen, sinn og sjel, for de som tror på den slags. Healingenergi setter i gang kroppens egen healingevne – enkelt og greit. Ikke noe hokus pokus utover det.
Jeg har selv drevet med fjernhealing i 12-14 år. Muligens den formen for healing flest skeptikere mener er mest søkt og latterlig også
Alle har mulighet å lære seg healing, men noen har et medfødt talent og er derfor spesielt dyktige. Den dagen folk flest skjønner de kan heale seg selv alldeles gratis, faller legemiddelindustrien sammen som et korthus, og gjett om de akter å stå imot den trusselen
For de som ønsker å oppsøke en godkjent healer i Norge – kan det søkes hos Det Norske Healerforbundet. De som er oppført med GK er godkjente av forbundet.
http://www.healing.no...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:38 pm
jeg så ingen i rommet.. men så hadde jeg lukket øyene for meste parten av tiden da.
Men hun sa hvem som var der… og det er skummelt likt det bilde over..:)
om du jobbet med henne, hvorfor vet du ikke navnet hennes?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:43 pm
#26 Mette: Ja, det er fremdeles tull
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:43 pm
interesant å lese det du skrev her. Om du virkelig vil få til healingen så syns jeg du bør på den veiledningen og treningen du trenger å go for it…
mange du kan trene på helt sikkert..
Og du kan jo fortsatt lage en egen blogg om teamet..
*bare gi meg trackback hehe*
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:44 pm
hei,
kunne jeg ha fått navn og telefon nummer til hun du har vært hos?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:45 pm
Der kom du med fin link til Healere i Norge. Og ja det er viktig å gå til en ekte og godkjent healer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:48 pm
god vits:
hva kaller man en person som har healing som et såkalt yrke?
svar:
PSYKO!!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:49 pm
Hei!!
Så bra at du har fått hjelp. Mye interressant på siden her, spennende å se at folk har forskjellige meninger.
Selv har jeg vært på et Silvaultramind kurs. Det var FANTASTISK! Der lærte jeg hvordan jeg skal bruke begge hjernehalvdeler samtidig og hele tiden. Ikke bare dominant den ene eller andre siden.
Jeg er overbevist om at vi mennesker har evnen til å heale oss selv, og andre dersom vi bare lærer oss å åpne opp og tør å stole på kreftene vi er født med!
Anbefaler dere å gå inn på Silvaultramind.com å les. Til informasjon så er metoden basert på mange års forskning av en amerikaner ved navn Jose Silva.
Lykke til videre!
-Angie-
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 2:51 pm
Både jeg og hun er på Island. Så du kan bare på inn på linken til Sandri #37 inn på healer forbundet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 3:09 pm
Tror nok hele effekten er i hodet ditt, men så lenge det fungerer så spiller vel det ingen rolle.
Altså jeg tror ikke healeren klarer å overføre noe fysisk helbredende effekter på deg, men jeg vet at psyken din har evnen til å skape fysiske smerter i kroppen din og blokkere fysiske smerter. Derfor hvis du hadde det vondt, men ble bedre etter at healeren hadde gjort sitt “arbeide” er det nok du som enten sluttet å materialisere smerten i beina dine eller blokkerer de ut fordi du er overbevist om at de ikke er der.
Er ikke noe galt i det, du ble jo kvitt problemene dine og du fikk en liten opplevelse i tillegg. Men som i alle andre situasjoner hvor noen lover å fikse problemene dine, må man passe på at man ikke bare blir utnyttet for penger.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 3:24 pm
Det er veldig viktig at dere vet hvor farlig det dere driver på med er. Selv om dere som er interessert i dette med healing og spåing sikkert syns det å være kristen er teit og bakvendt, velger jeg likevel å fortelle dere sannheten fordi jeg vil dere det aller beste.
Det er klart at healing kan funke og at spådommer kan treffe; spørsmålet er heller hvilken kilde de har. Når du åpner deg for åndelighet utenom Den Hellige Ånd, åpner du deg for Djevelen. Er det verdt å bli “healet” hvis du samtidig får et par demoner med på kjøpet?
Greien er at kristne som er fylt av DHÅ kan be for syke slik at de blir helbredet i Jesu navn. Trenger du helbredelse eller visdomsord, råder jeg dere alle til å kontakte en karismatisk, kristen menighet som tror på nådegavene (proftisk gave, gave til å helbrede osv.) Da åpner dere dere for Gud, han som elsker oss så høyt at Han har sendt sin eneste sønn før å dø for våre synder.
Ikke rot dere borti åndsmakter og demoner; det vil koste dere dyrt. Ta imot frelsen i Jesus Kristus. Han er den eneste som det finnes evig liv gjennom!
Apg. 4, v. 12:
“Det finnes ikke frelse i noen annen, for under himmelen er det ikke gitt menneskene noe annet navn som vi kan bli frelst ved.”
Her et utdrag fra Apostlenes gjerninger, kapittel 16, v.16-19:
16 En gang vi var på vei til bønnestedet, møtte vi en slavekvinne som var besatt av en spådomsånd. De som eide henne, tjente gode penger på spådomskunstene hennes. 17 Hun fulgte etter Paulus og oss mens hun ropte og skrek: «Disse folkene er tjenere for Den høyeste Gud, og de forkynner dere veien til frelse.» 18 Dette gjentok seg flere dager. Da ble Paulus sint, snudde seg og sa til ånden: «Jeg befaler deg i Jesu Kristi navn: Far ut av henne!» Og den forlot henne på timen. 19 Da herrene hennes forsto at det ikke var mer fortjeneste å håpe på, grep de Paulus og Silas og trakk dem med seg til myndighetene på torget. (…)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 3:27 pm
Gleder meg å høre om din opplevelse av Healing.
Det finnes mer mellom himmel og jord en dagens vitenskap kan bevise. Og dagens samfunn er på riktig vei når det gjelder det alterative.
Mange snakker om religion og Gud her, samt vitensakp. Det er fint at vi har ulike meninger. Men døm ikke andre mennesker etter tro og livssyn.
Personlig så tror jeg at de som er åpne og tror på et alterantivt livssyn er på riktig vei i livet og har det bedre med seg selv
Det finnes en Gud, men flere måter og nå han på! Univereset er stort, den som tørr å utforske det vil få en ny opplevelse av verden vi lever i dag.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 3:39 pm
Desverre må jeg dra litt på smilebåndet når jeg leser dette her. Jeg sier desverre fordi så mange kaster bort penger på juks og bedag. Hverken healing eller spådom har blitt verifisert under kontrollerte tilstander. Det meste er basert på relativt søkte teorier. Vel kan du si at dette fungere for deg. For din del er vel og bra. Men, stiller du aldri spørsmål om hvorfor dette fungerer, eller hvorfor det bare fungerer nå og da (for eksempel når det gjelder spådommer).
Videre har jeg hørt om kvakksalvere som snakker om energistrømmer aura osv. Hvor tar i såfall healerne energien fra? Hva slags energi er det snakk om? Hvorfor er det ingen som under kontrollerte forhold kan monitorere denne energistrømmen? Hvordan kan energien overføres til en tilstand der fysisk vev og cellematerie blir healet? Dette strider med mange av de fysiske lovene jeg jobber med til daglig ved NTNU, men er sentrale spørsmål som man skal kunne besvare før man anbefaler healing.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 3:49 pm
Mange spør om healere i Oslo. Jeg vet det er en nyopprettet kirke for klarsynte/healere som et samlende punkt. prøv denne siden..http://www.spirituali...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 3:58 pm
Skeptikeren James Randi har utlovet en dusør på 2 millioner dollar til den første som kan bevise at de har overnaturlige evner, for eksempel at de kan helbrede sykdom ved healing eller spå i fremtiden. Det faktum at denne belønningen har vært utlovet i årtier uten at noen har klart å bevise noe som helst, er for meg godt nok til å velge å tro at ingen egentlig har overnaturlige evner. Hvis de virkelig kan helbrede eller spå, hvorfor i alle dager si nei til 2 millioner dollar?
Men tro kan flytte fjell, og om du virkelig tror på healingen så føler du deg nok bedre. Selv om du rent fysiologisk ikke er det. Og om smertene i utgangspunktet er psykosomatiske, ja da kan jo faktisk healingen være kuren for deg.
Lykke til!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 5:14 pm
Så dumt (for meg) at hun holder til på Island. Det er så vanskelig å holde de seriøse fra de som “fusker litt i faget”.
Nå er det er sagt vil jeg bare si noe om min tro: I begynnelsen av menneskets forhistorie hadde vi naturreligionene. Med tiden begynte vi å forvrenge enkelte aspekter med dette. Aspektene av “kraften” ble til selvstendige guder. Kristendommen har rett i enn ting syns jeg, og det er at der kun er èn kraft eller bevissthet. Dette tror jeg er den samme kraften som blir benyttet i healing, men jeg kaller den ikke Gud. Hva man skal kalle den er opptil hver enkelt.
Men jeg vil spørre de som kaller healing “satans verk”, hva mener dere om den helbredelsen som skjer i guds navn?
Uansett, for å dra tankegangen litt videre. Vi vet så uendelig lite, og ga på grunn av de “store” tenkerne på 16- 1700- tallet kast på så mye eldgammel kunnskap som vi bare kan drømme om å finne tilbake til i vår levetid. Men, det at vi vet så lite om oss selv, om jorda, om dyphavet, vil ikke det stille oss i en sårbar posisjon om vi en gang i framtida skulle treffe et utenomjordisk vesen?
Mye tanketull fra meg…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 5:41 pm
Synes det er trist å se så mange skeptikkere, som snakker ut om dette temaet uten å ha gjort seg opp egen erfaring. Men som skriver utfra egen oppfattning i tankt med påvist vitenskap.
Med all respekt, vi har alle våre meninger og tanker.
Selvsagt kan det være “uærlige” mennesker der ute som prøver seg. Derfor er det viktig å sjekke referanser før man velger healer.
hilsen fra Healer på østlandet
http://www.freewebs.com/lysarbeider
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 7:26 pm
HEi!!! Vet om en som plutselig nå har begynt som healer. Det er iallefall svindel og bedrag. Bare synd at vedkommende ikke har nok intelligens til å forstå selv at vedkommende lurer folk. Synes synd på de som kommer i kontakt med vedkommende….. Får håpe de iallefall har iq nok til å forstå at de blir lurt.
Men dette er ett tilfelle, det finnes sikkert seriøse i denne bransjen også. OG kan noen bli bra av noe de lider av, er det tross alt det som teller.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 7:34 pm
Tror at healing = helbredelse. det finnes 2 krefter ja, men begge kan helbrede. Derimot er ikke nødvendigvis begge kreftene trygge. Den ene er det, men den andre er mer tvilsom. For å desmystifisere hele greia kan jeg jo si at “kreftene” styres av åndsmakter. Vi har jo alltids folk som plent avfeier at de tror slik finnes, men som sagt, demoner finnes, om du tror på dem eller ikke. Samme gjelder engler. Helbredelse i Guds navn kan forekomme såvel som helbredelse fra satan. Det er vanligvis lett å se hvem som står for det, for satan har en tendens til å gjemme seg i mangfoldet og mystikken. Noen vil tro at han er god, og det er hele poenget… Sier ikke at helbredelse er dårlig, men vær forsiktig med hva du oppsøker.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 8:31 pm
Jovisst finnes det seriøse healere. Jeg har opplevd det i nær familie med en som hadde en stor, ondartet svulst i lungen. Den lå slik til at den kunne verken opereres eller stråles. En healer utførte det jeg kaller et mirakel. Legene forsto ingen ting. De kunne ikke si at den var borte, bare at de ikke kunne se den mere. Selv føler personen seg frisk. Til deg som vet det eneste sanne, du må være verdens lykkeligste og heldigste menneske. Gled deg over det og ikke døm andre. Forhåpentlig har du aldri opplevd alvorlig sykdom i din nærhet. Takk til aanana for denne bloggen. Desverre finns det altfor mange som bare vil tjene penger for ingenting. Hilsen elde
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 8:40 pm
Hei!
Har også en god veninne som jobber som medium og vi har ofte pratet og stilt spørsmål til dem på den “andre siden” Et artig spørsmål var:
Var gøy å høre at du hadde fått en spennende opplevelse.
Tror jeg på liv etter døden?
Vel jeg tror ikke på død i det hele tatt, bare skifte av bevissthet og skifte av energi. Det er vanskelig for meg å tro at vi bare forsvinner hen. Visste dere f.eks at ABSOLUTT HELE kroppen din du har nå, er HELT vekk om 3 år? alle celler i kroppen din reproduseres hele tiden, hud tar kort tid, skjellet tar lengst tid (3år) men vi har fortsatt minner, og følelser fra tidligere enn 3 år tilbake i tid. dette med en helt ny kropp.. Så hva er det da vi er foruten kroppen våres? energi? Energi kan ikke dø faktisk. Det er teknisk bevist, og jeg lærte det i kjemien faktisk
“hvem er Gud?” For svaret var meg selv! Og alle dere andre der ute også selvfølgelig
Vi spurte:
“men hvis jeg er Gud, hvorfor vet jeg det ikke, hvorfor kan jeg ikke gjøre og få alt som jeg vil og skaper? Svaret kom:
“Du og alle andre er Gud som vil uttrykke Seg selv. Du har kommet hit for å glemme, for så å huske igjen. Du har kommet hit for å skape. Tanker skaper hele tiden nye tanker, og det er tanker som skaper verdener. Du er et skapende vesen. Det du tenker og har riktige følelser for, er den verden du vil se, og er igjen de tingene du manifisterer på jorden. Det som ikke kommer av alle ønskene dine, er tanker om mangelen på ønskene dine. Når det er mangelen på ønskene dine som du tenker, er det det som vil manifistere seg for deg. Når du føler iver, glede og takknemlighet for det du ønsker deg, vil disse vise seg i opplevelsen din. det fins ingen ting du ikke kan bli/være eller få.
Du har kommet hit på jorden i en kropp slik at du skal få se variasjoner. variasjoner fører til ettertanker og konklusjoner, som igjen fører videre til nye tanker. og det er det som får universet til å utvikle seg. Ingenting kan stå stille.
Det du kaller Glede, kjærlighet og alt Godt, er kraften din. Det du kaller “det onde” er motsetninger til Glede, kjærlighet og alt godt. Hadde ikke disse motsetningene vært til, hadde man ikke kunnet føle Glede, fordi man ikke hadde visst hva det var. Men det finnes IKKE noen rot til det onde. Bare rot til kjærlighet, som er det alt er skapt av. Det er ikke nødvendig og føle og oppleve “det onde”. Men det må være der, for at vi kan observere den, og for å ha variasjonen slik at vi kan vite hva Glede er!”
Vi spurte videre:
“du sier vi kan skape alt?! via tanker og følelser? hvorfor gjør vi da så mye dårlig? hva er egentlig den store sannheten her”
“Her vi er nå, ser vi dere fra et slags fugleperspektiv. Vi ser dere fra en helt annen måte enn dere ser dere selv på. For oss fins det ikke noe som er dårlig, ikke noe som er rett eller galt! Men dere har noe som heter trossystemer, eller overbevisninger. Disse er veldig bra å ha når det inneholder sannheter som føles positive. Men de er ikke bra å ha hvis sannhetene er negative. Det finnes ingen sannhet som er absolutt! Dere lager sannhetene deres ved å sende tanke og energi i det. Da manifisteres det sannheter. F.eks er det IKKE sant at et menneske kan regenere en arm som er tapt. Men i det øyeblikket en av dere gjør dette SANT ved å gi det tanke og energi, vil det bli SANT. Alt er SANNHET og IKKE SANNHET fordi alle kan velge deres sannheter. sannheter kan deles med andre og blir da det vi ville kalt trossystemer. Dette er ting dere er overbevist om.
Når dere blir født, har dere ingen trossystemer, men de kommer av foreldre og famile og venner etterhvert videre i livet. andre kan si deg: Du er stygg, du er snill, livet er hardt, livet er herlig, penger er en selvfølge, penger vokser ikke på trær.
Etterhvert som man får trossystemer blir man overbevist, og utifra alle verdens variasjoner; handler man. Om en person hadde gjort noe dere kaller “dårlig” er det bare en reaksjon av hvilke trossystemer og hvilke variasjoner denne personen har gjennomgått for å gjennomføre den “dårlige” handlingen.
Vi vil oppfordre dere til å finne sannheter som er gode, og føles gode for dere, og alltid handle utifra glede. Hva som rett/galt angår, finnes det ikke rett og galt. Dere kaller det rett og galt men forandrer på det hele tiden. Hvis vi skulle oppfordre til et rett og galt system, ville vi sagt: Det som føles herlig, gledefullt og kjærlig er RETT, det som ikke føles slik er GALT”
“Hvordan skaper man det man ønsker? Kan man få alt?
“Alle har ønsker, Og alle kan få alt de ønsker seg. Det finnes ingen unntak her. Det som er flott med ønsker, er at når du har fått det du ønsker, får du ALLTID nye ønsker. Det kan ikke stoppe opp, for ingenting kan stå stille, og slik er det universet utvikler seg.
For å få det du ønsker, må du gi det tanke (Det er lett) og man må være i et følelsesmessig samsvar med det man ønsker(litt vanskeligere). Du kan si det sånn at du får det du føler. følelsene dine er kommunikasjonen med universet, som er det som gir deg alt du ønsker.
Du kan ønske deg en ny bil, men for å få det skal det føles bra! hvis du hele tiden tenker på den gamle bilen din som er så dårlig i stand og som ikke ser ut, vil universet gi deg akkurat det. føler du gode tanker om den bilen, som den er så fin! den er så bra, den hadde vært god å ha! Da vil følelsene dine være i mye mer samsvar med ønsket ditt. Det viktigste er å ha gode og lette følelser for en ting. Vil du ha en ting men ikke har fått det, må du endre måten du føler for det. En ting du ønsker kommer når du tenker på det med: Glede, forventning ol følelser. Dette er en sannhet like mye som det er en lov! Vi kaller det loven om at “LIKT TILTREKKER LIKT” og det er den største loven i universet.”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 9:03 pm
Har aldri trodd på noen healer eller åndelige ting før jeg traff min venninne Gry. Hun er utrolig flink med healing. Jeg har selv fått hjelp av henne med ryggplager jeg hadde hatt i halvannet år. Jeg var på kjøkkenet til ei felles venninne av oss og fortalte Gry om ryggproblemene. Hun ba meg om å snu meg så skulle hun hjelpe meg. Etter en stund kjente jeg en enorm varme i ryggen og den ryggplagen jeg hadde hatt var borte. Dette er halvannet år siden og jeg har fremdeles ikke vondt i ryggen. Hun kan bare anbefales!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 9:08 pm
aanana kan du fortelle hvem du gikk til? Kan teneke meg det er en del useriøse som driver med dette og kunne tenkt meg å prøve…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 9:23 pm
Meldte meg inn i bokklubben Energica, det ga meg svar på mye. Jeg tror alle er en del av noe større, kall det gud hvis du vil. Jeg regner meg ikke som kristen, jeg får litt vondt i magen av holdningen til de som vet bedre. De fleste kan jo bare det de har lært av andre, av foreldre prester bibelen osv. Jeg tror det er lurt å holde alle dører åpne, og ikke dømme noen for å prøve å lære mer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 9:31 pm
Ångående beinplagene dine, kan komme av at du spiser for mye syre-basert mat og ikke driver aktivt med anabol aktivitet som styrketrening.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 9:40 pm
Hei
Jeg har selv hatt meget stor nytte av healing og jeg skjønner du er glad for virkningen. Derimot er det ikke alltid like bra å fortelle andre om det, negativiteten dems vil smitte over på deg. De som har opplevd en healer med evnen vet at det gir så mye som ikke kan beskrives, men de som aldri har opplevd det har ikke mulighet til å sette seg inn i situasjonen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 9:55 pm
jeg er helt enig med deg at healing faktisk funker, men jeg tror ikke healing er for alle. Hvis du ikke er klar for det så kommer det ikke til å funke. Jeg skal snart på regresjons terapi og gleder meg som en unge
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 10:12 pm
dere som skylder på placebo.. forklar meg egentlig hva det er??
det er ganske enkelt selvhealing!
healing er egentlig ikke så veldig hokus pokus, det er påfyll av energi. den samme energien man får ved meditasjon, yoga, ved forelskelse etc. ingen kan forklare hvor man får energien fra, men mange har opplevd den. healing fra gode menneske kan være svært effekt fullt. men for best mulig effekt bør man ha et åpent sinn og være positiv innstilt. de fleste healere driver ikke på med healing for å bli rike, men de elsker det de driver med og ønsker å drive med det på heltid. at de tar betalt er rett og rimelig. anbefaler folk å ikke gå til de som er dyre og virker grådige, det er ikke sånn at de beste er dyrest! en healer helbreder ikke, men de hjelper kroppen til pasienten med å styrke seg selv.. helbredelses prosessen må kroppen selv ta seg av..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 10:41 pm
FANTASTISK!!! vil anefale: http://www.thesecret.tv
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:24 pm
Vi er alle født med en ESP-sans og mere til, ting som vi kunne brukt til å gjøre livene våre og verdenen vi lever i bedre. Vi er imidlertid skapt slik at disse sansene og evnene svinner bort etterhvert som vi vokser opp, og vi glemmer hvilke signaler de gir og hvordan signalene skal tolkes.
Det gjør vi fordi den praktiske delen av hjernen blir dominerende. Den er matematisk og analyserende, og bygger sine konklusjoner på logikk, altså det vi kan se og høre, eller dokumentere for oss selv på et vis.
Den høyre hjernehalvdelen blir ikke tatt så mye hensyn til. Den står for kreativitet og de sansene jeg snakker om.
Disse hjernehalvdelene går heller ikke i takt, og kommuniserer dårlig med hverandre. Ved å meditere roer man hjernefrekvensen, og kommunikasjonen går bedre. Da har man tilgang til “rare” sanser og evner som ligger i ens egen underbevissthet.
Probleme
t er at man kan meditere så mye man vil, men man vet ikke hva man ser etter. Man må lære seg alt dette på nytt. Man må lære seg å tolke det som kommer og man må lære seg å “sende” det man vil. Man må lære seg å komme i riktig dybde av meditasjon, til et sted uten tid og rom, et sted med kraft og energi.
Disse evnene kan man bruke til egen utvikling eller til å hjelpe andre. Man kan bøye skjeer som en annen Uri Geller, og la evnene gå ut over kjøkkenbestikket, eller man kan kan hjelpe til med å gjøre andre mennesker friske.
Jeg skjønner at folk tviler. Men jeg håper det vil endre seg om ikke lenge. Seriøse forskningsmiljø har begynt å se på dette. Det pågår blant annet et prosjekt i Tromsø, som tar for seg mennesker som har blitt uforklarlig friske.
Det er også greit å tvile. Det foreligger lite eller absolutt ingen dokumentasjon på dette. Man hører om mange som har fått healing og blitt friske, men vi fnyser bare litt av det og legger det i glemmeboka som noe vi ikke helt kan gå med på, men som vi ikke gidder å bry oss noe om.
Kanskje skyldes det “tro” og dermed placebo. Men, det er jo uansett positivt at folk blir friske, er det ikke?
Nå skal det også sies at veldig mange av de sykdommene vi sliter med i dag er psykosomatiske. Det vil si at det er en reell sykdom, men at årsaken sitter i hodet. Sykdommen er mer eller mindre en “innbildning”. Kan man innbille seg sykdom, så kan man også innbille seg at man blir frisk.
Tror man på healing, så gå man til en healer, og betaler penger som om man skulle til doktoren. En healer er ikke mer en pengeutsuger enn en lege. Ofte vil man finne healere som ikke tar så mye betalt, fordi de har skjønt at det ikke er det viktigste i verden.
Det er imidlertid viktig å huske på at det er forskjell på å ha et åpent sinn og på det å ha hull i hodet.
– Bønna
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:34 pm
hei,
Dette er et ømtåelig tema. Mange er skeptiske og mange er for. Det at dette skjer blant annet på Island, forundrer meg ikke, siden dette er land hvor mye slikt foregår. Dette er ikke helt ufarlige saker å holde på med. Det finnes veldig mange som har fått virkelig store problemer med disse du kaller “venner” eller “hjelpere”. Jeg for min del velger å kalle disse åndeskapninger eller demoner som har vendt seg vekk fra gud. Ja, jeg er kristen. Disse skaper seg om til lysets engler og får ting til å virke godt for menneskene, Som i dette tilfelle de helbreder folk. Det tror jeg fullt og fast på at de kan gjøre. For det er så mange eksempler på at mange har blitt friske ved healing. Men er det tryggt? Det er det dessverre ikke. Ja, det virker som en god gjerning å helbrede folk og gjøre folk friske. Men dette tar oppmerksomheten bort fra Gud. Hvis dette med healing er så veldig bra, hvorfor gikk ikke disiplene til Jesus til healere etter at jesus var død? Paulus hadde et torn i kjødet og det var sannsynligvis dårlig syn. En healer kunne vel sannsynligvis ha rettet på det. De gikk ikke til healere, fordi de visste nemlig hvem som stod bak. Og når vi vet at Jesus kallte han verdens hersker, så er det ikke rart at de ikke gikk til healere. Det samme gjelder spåing med tarotkort osv osv. det er den samme Åndeskapningen som står bak og som har forblindet hele verden. Han kalles Satan Djevelen.
Jeg vil bare komme med et svar på et spørsmål i tillegg.
sitat:
48 Kommentar fra norsk70 (svar):
Men jeg vil spørre de som kaller healing “satans verk”, hva mener dere om den helbredelsen som skjer i guds navn?
Det må du spørre de kristne som driver med dette. Det var bare de første kristne som hadde evnen til å helbrede en stund etter at jesus var død. og da må jo det være satans verk, det de kristne som driver på med nå. Dette er like hasardiøst som healing. Satan skulle jo kunne skape seg om til en lysets engel, som jeg skrev tidligere. en kan jo spørre seg om hvorfor det er så mange retninger innen kristenheten. Det er fordi det skulle komme mennesker med uærlige motiver, som skulle lede folk bort fra sannheten om hva som er riktig.
unnskyld det ble visst flere…
#43 Kommentar fra Johnny (svar):
Det er veldig viktig at dere vet hvor farlig det dere driver på med er. Selv om dere som er interessert i dette med healing og spåing sikkert syns det å være kristen er teit og bakvendt, velger jeg likevel å fortelle dere sannheten fordi jeg vil dere det aller beste.
Det er klart at healing kan funke og at spådommer kan treffe; spørsmålet er heller hvilken kilde de har. Når du åpner deg for åndelighet utenom Den Hellige Ånd, åpner du deg for Djevelen. Er det verdt å bli “healet” hvis du samtidig får et par demoner med på kjøpet?
Greien er at kristne som er fylt av DHÅ kan be for syke slik at de blir helbredet i Jesu navn. Trenger du helbredelse eller visdomsord, råder jeg dere alle til å kontakte en karismatisk, kristen menighet som tror på nådegavene (proftisk gave, gave til å helbrede osv.) Da åpner dere dere for Gud, han som elsker oss så høyt at Han har sendt sin eneste sønn før å dø for våre synder.
Ikke rot dere borti åndsmakter og demoner; det vil koste dere dyrt. Ta imot frelsen i Jesus Kristus. Han er den eneste som det finnes evig liv gjennom!
Her har Johnny rett i det meste, men stå over dette med karismatiske menigheter. se forøvrig forrige svar.
Jeg vil anbefale deg å starte å lese bibelen. Be til gud, la han lede deg, be om hjelp til forstålse av det som står, hvis noe er uklart. Du vil ikke bli helbredet av å lese bibelen, men du vil få en ro i kropp og sinn, som gjør at du takler motgangen. akkurat som Paulus gjorde, han ble aldri frisk av det feilte han.
Neste gang du er hos healeren, kan du jo spørre healeren hvor disse hjelperene får sin kraft fra og hvilken side de står i forhold til Gud og satan?
Jeg vet at jeg skrev litt rett fram nå, håper du ikke tok dette innlegget støtende. Man kan jo bli litt ivrig, for temaet er virkelig interessant.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:51 pm
Jeg er helt enig med det om healing. Jeg ser døde og de er her, de fleste går over. Dyr da, de er herlige å snakke med. De kan jo ikke snakke, men det er fantastisk når det slår ut og man kan fortelle eieren om hva hunden ble så glad for. Da blir eieren så glad og det føltes vindunderlig å se og føle kjærligheten som flommer fra, til og mellom eier og hund. Det var bare en ting som var mellom eier og hund. Det er herlig å se hvordan dyr elsker sine eiere betingelsesløs. Hvor overstrømmet overasket eier ble. ;-O))
Verden er herlig dere, fylt av kjærlighet, det må vi lære å sette pris. på.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 3rd 2007 at 11:58 pm
Å tro på healing er for tilbakestående (sorry utrykket, forklaring kommer).
Altså er dere kunnskapsmessig tilbakestående. Ta et kurs i andreklassefysikk på videregående, som for så vidt er et ganske tøft fag, ta videre litt biologi, matte og kanskje litt kjemi. Da skjønner du at overtro er piss. Healing handler ikke noe med religion å gjøre for alle som tror det, men det KAN ha en god psykisk effekt ved at folk stoler på at healeren kan tingene sine osv, men det å styre energien en vei osvsov er bullshit. Vi lever i en fysisk verden, tror dere på liv etter døden, en åndelig verden eller spøkelser er dere kunnskapsmessig tilbakestående, for de som har kunnskap nok skjønner at dere er lettlurte sauer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 12:45 am
har du aldri tenkt på at den øvre makten på andre siden “er gud” ?
jesus var noen mann som hadde kommet langt i sin utviklingen og hadde gode healing evner og var spåmann? Han var klokere en folk flest og blev derfor dyrket?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 12:49 am
hm…
Det er litt morsomt å se hva alle de andre skriver.. Sånn som han der Morten, langt opp på lista der. Altså når man brenner seg, så skal man “brenne” seg litt til?(jeg forstod jo at det ikke var akkurat det han mente)… Men hvem er han som sier dette? Har han noen relevant utdannelse? Det vet jo kanskje ikke du, men uttalelser kan være litt farlig. Tenk hvis noen leser det Morten skriver, og ikke skyller som de har blitt lært..Hva skjer da? Man trenger ikke å være hjerne kirurg for å forstå at huden “koker” hvis man ikke skyller den.. Jaja.. Du har også svart på et langt innlegg, og du skriver som svar at du ikke frykter døden. Og når den tid kommer, så tar du gladelig i mot den. Lite gjennomtenkt synes jeg. Det er ingen som kan si at de tar imot døden. Tenk hvis du blir ordentlig syk, og er så redd for å dø at du ligger i sykehus senga og brystkassa di bobler av slim, og angsten står ut av øya på deg.. Da tror jeg virkelig ikke din “indre healer” er det første du tenker på da. Jeg har prøvd mange ting, jeg har åpent sinn som det så fint heter. Men Healere? Hvis meg en forskning, en vitenskapelig forskning, som viser til noe positivt. Man skal ikke bare kaste seg ut i ting, uten å ha sjekket litt ut først. Sier ikke at du ikke har gjort det. Men noe som er bevist ikke fungerer er rein Placebo. Det må jo være en ønsketenkning fra din side at det skal fungere, også gjør det det…!!
Hva med disse beina dine, Du fikk noe detox sier du, og at det også skulle funke på beina dine. Ja det er jo ikke så rart, du skal jo rense systemet, som en slags vanndrivende naturmedisin. Fint nok det. Kan det så være at blodomløpet til beina dine ikke er helt som de burde være? Regner ikke med at du har RØykebein, for det er du vel for ung til. Man kan få forskellige bein vondter av forskjellige arbeidsyrker også.. Hva om du får for lite Proteiner???? hmmm.. og du, den healeren gir det jo bare en gratis time for at du fortsatt skal gå hos henne jo… det kan jo alle skjønne..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 12:50 am
er enig i det du skriver her. Det finnes en øvre makt og noen velger bare å kalle den gud eller allah eller buddah.. eller hva de nå heter..
Jeg blir veldig kritisk til påstander fra kristne mennesker som virkelig mener at healing er satans verk. hva kan være galt med å helbrede?? jesus gjorde det jo.. han var i bunn og grunn bare en simpel healer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 12:51 am
se der ja.. enda en healer her.. herlig herlig.
får du også hjelp fra andre siden når du healer?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 12:53 am
har du latt tvilen komme vedkommende til gode å la vedkommende bevise sine evner før du kritiserte vedkommende….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 12:54 am
ok.. om satan healer også hvordan skal jeg vite det sa du? kan du utdype det litte granne?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 12:56 am
takk for det elsa.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:08 am
wow sier jeg bare.
Håper virkelig at ALLE leser din kommentar. Jeg tror jeg skal skrive i innlegget nederst at alle bør se på din kommentar.
Dette var utrolig interesant. Alt sammen. Å skjønne dette trossystemet som de kaller det. Og likt tiltrekker likt.
Dette skal jeg faktisk prøve ut nå. Jeg ønsker meg jo kjæreste. Så jeg skal begynne føle meg som forelsket begynne føle glede og forelskelse i luften.
wow.. tusen takk for at du delde dette med oss. Jeg legger til att du legger dette ut i din egen blogg. Tror det er viktig at flere leser dette.
Kan legge inn en link fra dette inlegget til deg om du vil.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:10 am
jeg holdet til på island. men om du leser kommentarene over så har ihvertfall to skrevet som er healer selve og elin over deg snakket om en venninne av seg.
Så var det en som linket til healer forbundet i norge. Det er kanskje best å prøve der først. Godkjente healere der.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:14 am
hva feks er syre-basert mat? tåler feks ikke eple som visst skal være syre mat tror jeg.. ellers vet jeg ikke.
tåler ikke vinbær heller..
får vondt i magen av det.
Hva er anabol aktivitiet da? jeg har igrunn aldri trent før en nå det siste halvåret.
Nå styrketrener jeg og setter fokus på å styrke kneene mine.
Men dette er også arvelig. Mamma er sånn. bestemor er sånn…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:15 am
Jeg har lest alle kommentarene og det er fakstisk bara et få tall som ikke tror og synes det er tull.. fleste av dere har bare gitt meg større tro.. da dere har fortalt om egne erfaringer om healing.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:17 am
jeg skal si mer om dette i morgen jeg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:21 am
Takk for din kommentar Bønna. kloke ord fra deg.
tok en test en gang om hvilken hjerne halvdel som var dominerende hos meg og jeg kom ut som klar høyre delen…
som er jo troverdig fordi jeg skjønner meg ikke på logistikk eller matte.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:30 am
uff.. jeg har gloset meg igjenom bibelen den gangen jeg blev konfirmert i kyrka. Jeg blev bare rastløs og begynte å kjede meg.. ikke faen at jeg gadd å lese igjenom den
Annledningen til att jeg konfimerte meg var at jeg var for ung til å vite bedre. 13 år er alt for ung til å ta stilling til slikt.
Dessuten er tradisjon her på island å gjøre dette. Vi får en stor fest og MASSSSSE penger.. hvem er dum nok til å si nei til det?
men til mine fremtidige barn skal jeg ikke oppdra dem i kristen tro. Om de vil konfimeres skal jeg spørre hvorfor og om det er alle gavene og pengene og fordi alle andre i klassen gjør det skal jeg tilby barnet en utenlands reise i stede eller penger i gave.
Jeg vil ikke at barnet skal love seg til noe det ikke er i stand til å ta beslutning om.
med andre ord nei jeg har ikke tenkt å studere bibelen og bli kristen på nytt.
tror ikke på noe som fordømmer så mye som kristendommen gjør.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:42 am
Det var da fælt så skeptiske vi var i dag da. Og du sier du har åpent sinn…
Men altså. Røykebein vet jeg ikke hva er. Men jeg røyker ikke og har aldri gjort.
Jeg har noe som heter sogæðastífla på islandsk. Sjekk det ut davel!! jeg bare gadd ikke finne norske ordet for det. da jeg i all uskyldighet skrev innlegget sein i gårkveld.
legene sier det er inget å gjøre. Jeg spurte! Ikke sa dem at jeg kunne ta kalsium og magnesium og drikke detox te..
Det jeg har er arvelig. Mamma er slik.. bare verre.
Mine bein er har stor omkrets pga av dette. Jeg kan ikke gå i kjole har alt for digre bein for det.
jeg står fortsatt for at når jeg har skjønnt at tiden er inne for at dø vil jeg finne roen og slappe av.
Du ifrågesetter alt og alle her omtrent.. så da skal jeg gjøre det samme..
hva slags bakrunn og utdannelse har du for å komme med slik kritisering av andres utsagn?
Nei jeg bare kødder Nina. Jeg har på ingen måte interesse å argumentere med det om dette.
Jeg tror. Det er nok for meg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:42 am
gleder meg jeg…;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 8:17 am
Healing er placebo.
Vist du tror det virker, ja så “kan” det virke.
MEN healing kan ikke helbrede kreft eller influensa.
Har du vondt noe sted. GÅ TIL LEGEN.
Han/Hun er skolert i placebo medisin også.
En jente jeg kjenner døde nesten etter å ha blitt overbevist om att bare hun trodde sterkt nok så ville hun bli frisk. Hun lider av en knokel sykdom. Hun ble “frisk” etter 15mnd med behandling men dessverre 30% mer invalid en før den alternative behandlingen startet.
PS. Til han som mente Jesus kan tilby alternativ behandling. Mannen var i beste fall bare snekker med sans for politik og ikke noe mer.
Med andre ord, relgion & healing går hånd i hånd og er like lite troverdig som målbart.
Gå til LEGEN når du er syk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 8:23 am
Gi meg èn god randomisert studie som kan dokumentere virkning av dette. Det finnes ikke, og kan vanskelig anbefales til noen. Synd at mange desperate mennesker skal betale store summer for slikt tull. Det er å utnytte menneskelig desperasjon på det groveste.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 8:25 am
Selv så tror jeg sterkt på healing. Jeg selv har blitt healet mange ganger, men de 2 sterkeste gangene var vel da jeg var liten og hadde kraftig astma. Etter en time hos en stor healer (nevner ikke navnet for hans egen skyld siden han er en stor healer) så var jeg helt astmafri.
Den andre store gangen var etter en ulykke. Det var 50% sjanse for at jeg skulle dø eller bli en grønnsak. Ble healet av mange fra Norge og ikke minst Sverige med bønn. Og er nå er vanlig kar som alle andre
Så jeg tror helt fullt ut på at healing er ekte saker
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 8:30 am
Æ veit at healing verka.. å æ veit at d e mye meir enn d å… som vi ikkje har viteskapelig bevisst. Æ har opplevd mange ting fra æ va lita, men går ikkje nermar inn på d nu. Æ har sjøl tadd reiki kurs en og to… en opplevelse for livet, å d verka. Kan æ spør dæ kor du fikk tak i d bilde? Æ vil gjerne ha tak i d
) Håpa føttern dine blir heilt bra!! Goklæm t dæ!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 8:31 am
“Si meg, hvorfor har det seg sånn at hver gang all slik kvasivitenskap som dette ikke holder vann i tester med kontrollerte rammer. Helt uten unntak har alt, -ALT-, blitt motbevist. ”
Helt uten unntak har påstander som dette blitt motbevist like mange ganger. For det første bruker du ordet “kvasivitenskap” om noe som ikke hevder å være vitenskap. Det er logisk feil nr. 1 – du bruker den kjente stråmannen her:
http://www.nizkor.org...
The Straw Man fallacy is committed when a person simply ignores a person’s actual position and substitutes a distorted, exaggerated or misrepresented version of that position. This sort of “reasoning” has the following pattern:
For det andre har det aldri eksistert kontrollerte tester av slike fenomener som dette fordi kontrollerte tester forutsetter massiv fysisk isolering av sender og mottaker slik at healingkrefter evt. ikke ville fungere om det fantes. De som healer påstår sjelden at deres krefter virker gjennom tykke ståldører eller flere meters avstand. Som regel er det snakk om noen få cm avstand, noe som automatisk vil diskvalifisere som eksperiment som et vitenskapelig forsøk da dette er nære nok til at elektromagnestisk strålig fra kroppen til den ene påvirker kroppen til den andre. Dette er logisk feil nr. 2 du begår der du misbruker statistikk på utførte eksperimenter ved å hevde de også gjelder for eksperimenter som ikke er utført:
http://www.nizkor.org...
This fallacy is committed when a person draws a conclusion about a population based on a sample that is not large enough
Du hevder teorien som her brukes med tarotkort er motbevist. Det har seg slik at dersom det var sant det som hevdes ville det være vitenskapelig umulig å verken bevise eller motbevise fordi evt. ånder på den andre siden aldri ville vært med på noe slikt eksperiment og det ville derfor feilet. Du bruker her en logisk feil som er klassiker; Ved å sette ditt premiss om at alle involverte ville vært med på eksperimentet trekker du en slutning om at du har rett. Dette kalles sirkelargumentasjon da du faktisk her avviser eksistensen av ånder og dertter trekker slutningen at de ikke kan eksistere og påvirke via tarotkort eller andre kanaler:
http://www.nizkor.org...
Begging the Question is a fallacy in which the premises include the claim that the conclusion is true or (directly or indirectly) assume that the conclusion is true. This sort of “reasoning” typically has the following form.
Skal du angripe andre for å være ulogiske får du sannelig i det minste lære deg ex.phil pensum. Det eneste logiske du kan si om saken er at det ikke foreligger vitenskapelige beviser for healing eller tarotkort. Det foreligger forøvrig heller ikke vitenskapelige beviser for at noe menneske opplever drømmer…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 8:38 am
Hvorfor dyrker menneskene det overnaturlige? I 2007 bør de fleste i den siviliserte verden ha fått med seg at det ikke finnes noen Gud, ei heller liv etter døden, ikke UFO`er eller healere som virker. Ser ikke dere dårer at jorden er vårt hjem og fengsel, og at vi med vår oppskrytte intelligens bør satse alt på å forvalte dens begrensede ressurser på en ordenlig måte.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 8:41 am
Ser også frem til det Ann Helen!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 8:41 am
hva het denne spåmedium damen?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 9:04 am
Skal prøve å ikke være så dømmende som andre her, men søk litt rundt på nettet etter vitenskapelige beviser på at noe av dette faktisk har en effekt bortsett ifra placebo.
Blir jeg syk går jeg til folk med utdannelse og med medisiner som det er bevist har effekt.
Men for all del, betal til disse folkene du, om du føler det er verdt det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 9:07 am
Jaja.
Jeg er EKSTREMT skeptisk til healing.
Hva med bare å få bedre balanse i livet med hjelp av trim, godt kosthold, og sosialt samvær med andre?
(Epic Fail)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 9:10 am
Siden det er mange søkende her, vil jeg sterkt anbefale boka “Vandrer mot Lyset”. Den har gitt meg mye. Søk litt på nettet og hvis du er interessert så få tak i den og les den – den gir meget klare og logiske svar på de store spørsmålene, som f eks hvem er vi, hvorfor er vi her, hva skjer etter døden, finnes Gud, finnes engler, finnes djevelen osv osv.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 9:38 am
På forrige bloggtreff fikk jeg en liten “healingtime”. Jeg har vært plaget med knærne siden jeg falt på isen i januar (blogget om det har jeg også…). De har låst seg, og knirket og knaket til den store gullmedalje.
Denne personen holdt litt på med meg, og det var helt merkelig. Det var som om en stråle gikk opp langs ryggen min, og jeg kjente den gikk ut av ryggen mellom øverste del av skulderblandene. Det var nettopp her smertene og verken ble tatt ut av kroppen min.
Rundt 5 minutter etter at healingen var ferdig, fikk jeg vanvittig vondt i ryggen. Helt vanlig i følge den som utførte healingen på meg.
Men faktum er at en uke senere merket jeg bedring i knærne mine, og jeg fungerer som normalt på jobb og tør igjen å gå med støvletter og høyhælte sko i korte perioder
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 9:57 am
hvor på Island befinner denne spåmedium-dama seg? har alltid interessert meg for chakra, healing og litt sånn “fjerne” ting:) vurderer ferie til island i sommers, så fint om jeg gikk til riktig dame hvis jeg vil bli spådd:)
- misfit
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 9:59 am
Hvordan fungerer denne healingprosessen?
Er det et menneske som stryker deg der du har vondt, mens hu lager fancy lyder som “chachacha”, “naaaanananana”, “wogwogwogwogwooog” og “zooooom zooooooom zooooooooomssssjjjjjjj”? Gjerne samtidig som hun kniper igjen øynene og danser litt oldtid kongorytmer?
Eller kan du utdype litt mer? Takk
Hilsen ingeniørstudent, som tror på alt annet enn dette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 11:48 am
Jeg er en av disse “tilbakestående” og tom “psyko” osv. som faktisk driver med Healing selv.
Jeg er enig i at Tore Reidar har skrevet mye bra.
Og synes du aanana har mange fornuftige svar her.
Har du lest bøkene til Neale Donald Walsch, “Himmelske samtaler” ?
Han har også gitt ut en bok nå som handler om døden og livet etter “Hjemme hos Gud” heter den.
Han beskriver Gud på en “ny” og annerleds
måte.Som ikke dømmer noe eller noen fordi vi alle er født med en fri vilje.
Jeg synes det er trist å lese hvor mye fordommer og ikke minst hvor lite aksept for andre enkelte av dere har.
Den energien jeg overfører mer av under en Healing kaller jeg Universell livsenergi,det kan like godt kalles Gud ,Jesus eller hva som helst du måtte ønske. Poenget er at det er energien som finnes i alt levende.
Når denne energien flyter fritt i oss,gjenskapes naturlig balanse og kroppens egene evne til selvhelberedelse.
Så til dere som mener at det er psykisk eller troen på helberedelse som gir resultatene, så er det delevis riktig.
Men det mange trenger hjelp til å
heve energinivået og løsne på blokkeringer som hindrer balanse og fri flyt.
Det er faktisk ikke jeg som Healer som gjør jobben, jeg er bare en kanal for disse energiene.
Og det er mottakeren selv som må gjøre de nødvendige forandringene i sitt eget liv.
Samtidig så vet jeg at energiene virkelig blir overført under Healingen.
Når mottakeren ligger på magen med lukket øyne og kan kjenne og beskrive mine hånbevegelser 30 cm over deres rygg,
som om jeg skulle ha tegnet det med fingerne direkte på eller inni ryggen deres, betyr det for meg at energiene jobber.
Og hvis det alikevel skulle vise seg at dere har rett, at det kun er troen som helbereder. Er ikke det viktigste egentlig de positive endringene…?
Jeg har i tillegg devet litt med fjernhealing, som er litt vanskelig å forklare.
Men har fått bekreftesler på at det kan være effektivt. Ikke bare ved positiv endring, men også fordi enkelte etterpå har gitt meg nøyaktig tidspunkt for når fjernhealingen ble utført, selv om dette ikke var avtalt på forhånd. Men de har alikevel kunnet kjenne det så tydelig.
At mange er skeptiske til Healing tror jeg ofte skyldes at de ikke vet så mye om hva det egentlig er og kanskje tom er litt redd for det som er ukjent.
Men det er selvfølgelig fritt for hver enkelt hva de vil tro og mene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:37 pm
kan du fjern snakke med dyr tro? Katta mi er ganske så sær…
Men jeg tror den er Utrolig glad i meg..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:39 pm
400kr er ikke store summer;) Ikke for oss rike som lever i nordiske land.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:42 pm
hvor jeg fikk bilde.. vel ..ikke si det høyt da. men jeg bare googlet det..
så for min del kan du godt kopiere det;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:44 pm
hun heter Eygló.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:46 pm
saken er den at legene sa det var INGET å gjør med dette.
Hun ville prøve.. Jeg sa inget om beina mine da jeg var hos henne i vanlig spåing. Hun sa at jeg hadde ont i dem og ville få meg i healing.
why not?
Legene tar fett betalt de også!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:47 pm
Dessuten var det to leger som hjalp henne.. Leger som har langt mer utdannelse og erfaring en jordlige leger.:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:49 pm
gjør det å! har gjort det hele vinter…
“En del av det”… første jeg skriver i inlegget..;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:51 pm
ja hun befinner seg i reykjavik området.. så bare send meg en linje da du reiser.. om du vil ha kontakt med henne.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:53 pm
ja siden du helt sikkert bare spør uten noen interesse av å få svar.. så skal jeg bare si at hun legger hånden på kroppen min og holder den der… så flyttet hun den til en annen del..
Helt stille… med behaglig musikk i rommet.. lett å sovne i en sånn sitvasjon.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 1:58 pm
tusen takk for ditt svar. Tror fleste av dem som kommenterte litt skeptiske har gott av å lese kommentaren din.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 2:20 pm
#92 H2
Velkommen i klubben av “tilbakestående psykoer”
Jeg syns du forklarer veldig godt det generelle rundt healing og jeg deler din oppfatning. Jeg tror hver healer har sin spesielle forklaring på hva dette er for noe, og sin egen måte å praktisere og oppleve det på også. Ingen leger er helt like, tenker likt eller behandler likt heller – sånn er det stort sett ellers i livet også.
Det er uproblematisk for meg om folk verken tror på dette og forsøker å hetse oss som driver med det, og de som velger å prøve healing. Jeg syns personlig synd på de som forsøker å skremme folk bort fra dette, spesielt via Gud og Satan, med andre ord frykt og uvitenhet/uforstand. Jesus selv var healer, men alle andre med samme evnen er jo Satans yngel virker det som. En underlig selvmotsigelse vil jeg si. Andres fryktproblemer med dette, forblir nettopp det, deres problem.
Nei, det er ingen bevis som vitenskapen godtar på at healingenergi fins eller virker – ennå. Det ligger i kortene at bevis vil komme og jeg er 100% trygg på at vitenskapen vil få bakoversveis en dag. De som sverger til det vitenskapelige livvsynet, forstår ikke selve essensens av hva det åndelige er i utgangspunktet. For dem er dette tankerør, fantasier, sinnslidelse, placebo eller alle sammen, og det må de bare få mene. Det fins uansett ubeskrivelig mye dokumentasjon på folk som har vært dødssyke, kronisk syke og oppgitt av legene bekreftet i legejournaler, som likevel har blitt helt friske etter healing. Uansett er det å oppsøke healing noe folk gjør fullstendig frivillig.
I England går healere og leger om hverandre på sykehusene. De er fullt integrert der og kan gi healing til pasienter uten konflikter. Det sier kan hende noe om holdninger andre deler av vår såkalte siviliserte verden, selv uten vitenskapelige bevis.
Jeg kan anbefale boken: “Healerens verden” av Leonard Dobrzanski, utgitt av Hilt & Hansteen, spesielt til skeptikere og beneklterne. Dobrzanski er en akademiker som overhodet ikke tror på healing og bestemmer seg for å undersøke det nærmere.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 3:13 pm
“I 2007 bør de fleste i den siviliserte verden ha fått med seg at det ikke finnes noen Gud, ei heller liv etter døden”
Kommentar: Om dette finnes eller ikke er filosofisk spørsmål og det er faktisk slik at det ikke er alle som er enig med den oppfatningen av virkeligheten du personlig har. Her er et komplett filosofisk system som faktisk begrunner sjelens eksistens uavhengig av kroppen med logisk argumentasjon: http://radikal.net/fi... (Lenket øverst til venstre fra forsiden av http://radikal.net. Lenken er også fra filosofi under startsiden.no portal)
Denne filosofi er imidertidig “tørr og kjedelig” å lese for den typen mennesker som ikke er seriøst interessert i emnet. F.eks. vil nok du selv prioritere å titte på såpeopera på TV enn å bruke like lang tid til å lese noe slikt, selv om det bare var for en måned i hele ditt liv. På den bakgrunn er det ganske arrogant å hevde du har rett når du aldri har giddet å bruke så mye som 5 minutter til å sette deg inn i andre menneskers oppfatning av virkeligheten.
En liten smakebit fra denne “tunge” filosofien:
http://radikal.net/fi...
Jeg hadde hatt et hjerteanfall. og befant meg i et sort tomrom, og jeg visste at jeg hadde lagt mitt fysiske legeme bak meg. Jeg skjønte at jeg holdt på å dø, og jeg tenkte: “Gud, jeg gjorde så godt jeg kunne den gang jeg var med. Du må hjelpe meg.” Straks beveget jeg meg videre ut av det sorte, gjennom noe blekt grått, stadig videre, svevet eller gled fort, og foran meg i det fjerne kunne jeg se en grå tåke og suste mot den. Det var som om jeg ikke kunne komme dit fort nok, og da jeg kom nærmere, kunne jeg se igjennom tåken. Bakenfor kunne jeg se mennesker, og de hadde samme skikkelse som på jorden, og jeg kunne se noe som kunne oppfattes som bygninger. Det hele var gjennomtrengt av det praktfulleste lys – en levende, gyllengul glød, en lys farge, ikke den grelle gullfargen vi kjenner på jorden. Da jeg kom nærmere, var jeg ikke sikkert på at jeg skulle gjennom den tåken. Det var en herlig, frydefull følelse – det finnes ikke ord i menneskespråket til å beskrive det. Men tiden var ikke inne, jeg skulle ikke slippe igjennom tåken, for på den andre siden dukket min onkel Karl opp, som var død for mange år siden. Han sperret veien for meg og sa: “Gå tilbake. Din innsats på jorden er ikke fullført. Gå tilbake nå.” Jeg ville ikke tilbake, men jeg hadde ikke noe valg, og i neste nu var jeg tilbake i kroppen min. Jeg kjente den fryktelige smerten i brystet, og jeg hørte den lille gutten min gråte:” Gud, bring mamma tilbake til meg.”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 4:05 pm
Jeg tror absolutt at healing funker, for noen. Men samtidig tror jeg nok at det er mye humbug ute og går også. Det gjelder bare å sile ut de useriøse på markedet.
Liv etter døden…?
Hm… For noen år tilbake traff jeg på en gammel venn og klassekamerat av meg på gata og slo av en prat. Vi hadde ikke sett hverandre på noen måneder og hadde en hyggelig samtale, før vi skiltes og gikk hvert til vårt.
Et par måneder etterpå fikk jeg høre at den samme vennen var omkommet i en bilulykke. Og etter å ha sjekket i kalenderen viste det seg at den dagen jeg traff han på gata og slo av en prat var 1 uke etter at det hadde skjedd, at møtet vårt fant sted akkurat den dagen han ble gravlagt.
Og nei, jeg regnet ikke feil i kalenderen. Jeg sjekket det ørten ganger etterpå. Og nei, jeg var ikke beruset da jeg traff han den dagen, 1 uke etter at han var gått bort. Den var midt på lyse dagen, en søndag og jeg var på vei hjem fra trening.
Så om jeg tror på et liv etter døden…? Mjo.
Men hvordan det utarter seg har jeg ingen spesiell formening om.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 4:30 pm
såpass ja. Jeg har aldri sett eller følt noe sånt.
Har du prøvd å gå til medium for å se om han kommer til deg der også
Kanskje han ikke er klar over at han er død. Og er midt i mellom to verden.
Da må han ha hjelp i å komme videre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 4:54 pm
Jeg er ganske sikker på at han har det bra der han er nå, enten det er her eller der, eller midt i.
Heldigvis!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 4th 2007 at 5:50 pm
reykjavik ja.. takk! da blir turen dit om viljen min strekker til! (les: økonomien)
ellers vurderer jeg sterkt å gå til en healer/medium i nærområdet mitt først for å se om jeg blir noe klokere der:) mener det skal finnes en i bodø…..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2007 at 7:52 am
sitat fra aanana:
Svar fra aanana:
uff.. jeg har gloset meg igjenom bibelen den gangen jeg blev konfirmert i kyrka. Jeg blev bare rastløs og begynte å kjede meg.. ikke faen at jeg gadd å lese igjenom den
Annledningen til att jeg konfimerte meg var at jeg var for ung til å vite bedre. 13 år er alt for ung til å ta stilling til slikt.
Dessuten er tradisjon her på island å gjøre dette. Vi får en stor fest og MASSSSSE penger.. hvem er dum nok til å si nei til det?
men til mine fremtidige barn skal jeg ikke oppdra dem i kristen tro. Om de vil konfimeres skal jeg spørre hvorfor og om det er alle gavene og pengene og fordi alle andre i klassen gjør det skal jeg tilby barnet en utenlands reise i stede eller penger i gave.
Jeg vil ikke at barnet skal love seg til noe det ikke er i stand til å ta beslutning om.
med andre ord nei jeg har ikke tenkt å studere bibelen og bli kristen på nytt.
tror ikke på noe som fordømmer så mye som kristendommen gjør.
sitat slutt.
Enhver gjør som de vil. Det at kristendommen er fordømmende er en sannhet med modifikasjoner. Det står faktisk ikke til noe annet menneske å dømme andre. Hvordan kan et menneske dømme en fra en annen religion, de tror jo ikke på det samme. Mye av det kristenheten rent generelt tror på, står faktisk ikke i bibelen. Mye av det kristenheten tror på er ren og skjer skremselspropaganda. Man blir jo truet med helvete, skjærsild og jeg vet ikke hva. Hvor i Bibelen står det om dette? Jeg har aldri sett noe.
Jeg er enig med deg at når man er 13 år og blir tvunget til å lese bibelen , så er ikke det særlig positivt nei. Særlig når man får en haug med svada svar, når man spør prestene. Man sliter seg igjennom konfirmasjonen for pengenes skyld.
Bibelen advarer mot spådomskunst, healing og slikt, og det ikke uten grunn. Det står til og at de utvalgte skal kunne bli forledet, på grunn av den mektige kraften Satan har.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2007 at 11:34 am
Det som overrasker meg her, er at folk som aldri har erfart dette selv, sier at healing ikke fungerer!
Kristne sier at dette er djevelens verk…
Hvorfor er en “tro” dårligere enn en annen? Hvem bestemmer hva som er “riktig” å tro på?
Urokkelig tro er den tro som kan møte fornuften ansikt til ansikt i alle Menneskehetens epoker.
Spiritismen respekterer alle religioner og doktriner, verdsetter alle anstrengelser for utøvelse av det gode og arbeider for forbrødring og fred mellom alle folk og alle mennesker, uavhengig av rase, farge, nasjonalitet, tro, kulturell eller sosial status. Den erkjenner videre at “det virkelig gode mennesket er det som i høyeste grad følger rettferdighetens, kjærlighetens og barmhjertighetens lov.
Har det egentlig noe å si hva eller hvem man tror på så lenge man ikke gjør andre mennesker vondt?
Jeg er selv spiritist, men går ike rundt og preker til andre for å overbevise om at mitt syn på det åndelige er det rette. Jeg kan bare fortelle MIN historie og hva jeg opplever.
jeg VET at det finnes liv etter døden.
Og når det gjelder healing….alt er energi….så dette er ikke noe hokus pokus. Tankens kraft er sterkere enn vi aner.
Uansett hva DU tror…håper jeg du har et godt liv. Det er det som er viktigst.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2007 at 4:53 pm
Interresant historie!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2007 at 6:05 pm
ja, det syntes også de 12 000 andre som leste dette inlegget:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2007 at 6:06 pm
Flott side- flott tema- og ja, hit kommer jeg igjen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2007 at 8:28 pm
Jeg er sååå enig med deg Mette
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 8th 2007 at 3:42 pm
aanana! Takk for at du delte din tro og ditt syn på healing, og satte litt fokus på alternativ medisin. Det varmer en troende og praktiserende. Jeg ser at mange omtaler healerne som kvakksalvere, men hva med legene som utdeler placebo til de med ufarlige plager? De er like uærlige som de healerne som ikke har kraft eller erfaring nok til å drive praksis.
Jeg har lest alle kommentarene, og det må stedfestes at vi ikke blir enige uansett. Skeptikerne har for store mentale sperrer eller for stor frykt til å tro på noe som ikke er håndfast.
Beklageligvis.
Så må jeg få beklage at dette ble litt lengre enn tenkt, men jeg vil svare noen kommentatorer jeg også
#7 – #45 – Les utenlandske medisinske tidsskrifter.
Blant annet healing og klarsyn har blitt studert til de trettsomme, og i majoriteten av testene så vises det en helt annet hjerneaktivitet hos de klarsynte og healerne enn hos de med sperrer. Alle kan heale, men ikke alle klarer å fjerne sine ubevisste mentale sperrer.
#17 Hva med de healerne som ikke tar seg betalt, men allikevel kurerer fysiske og psykiske plager? Legen kom til å si meg at det tok 6-8 uker før armen min var bra igjen etter et lettere komplisert brudd. Etter 4 uker tok vi av gipsen, og jeg gikk rett på jobb. Pga. en healer som visste hva vedkommende gjorde.
#47 Å spå til egen vinnings gevinst fungerer ikke. Det er en gave for å
hjelpe andre man har fått. Så 2 eller 20 millionar dollar eller euro hjelper dårlig.
#68 Takk for din PS..! Den skal jeg ta med meg videre til skeptikerne!
Og alle som snakker om placebo-effekt og selvhealing, kan man heale seg selv, så kan man vel heale andre???
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 8:18 pm
EN FORMEL TIL LIVET!
Sender en “liten” formel for livet, siden det sikkert er mange som lurer på det:)
Håp er døråpningen til tro, tro er døråpningen til viten, viten er døråpningen til skapelse, og skapelse er døråpningen til opplevelse.
Erfaring er døråpning til uttryk, uttrykk er døråpningen til tilblivelse, tilblivelse er alt det livet handler om og Gud/Allah/Altets eneste funksjon.
eller:
Det du håper, vil du til slutt tro, det du tror, vil du til slutt vite, det du vet, vil du til slutt skape, det du skaper, vil du til slutt OPPLEVE, det du opplever, vil du til slutt uttrykke, det du uttrykker, vil du til slutt bli.
Det er formelen til livet folkens for evig og alltid. That simple.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende